Select Page

Seramai 177 pelajar sekolah menengah di Johor dikesan positif dadah

Seramai 177 Pelajar Sekolah Menengah Di Johor Dikesan Positif Dadah

Menurut laporan akhbar Sinar Harian bertarikh 12 Sept 2020, seramai 177 pelajar sekolah menengah di Johor dikesan positif dadah hasil ujian saringan air kencing dilaksanakan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK)

Menurut Mazlan, Exco Pendidikan, Penerangan, Warisan dan Budaya negeri, jumlah itu dikesan hasil ujian saringan yang dijalankan terhadap 10,132 pelajar Tingkatan Empat dan Lima dari 280 buah sekolah seluruh negeri oleh AADK sejak awal

Pelajar yang mudah terjebak ialah pelajar yang agresif, berani (tak bertempat) dan mempunyai latar belakang keluarga bermasalah

Pengaruh rakan sebaya adalah faktor utama yang mendorong pelajar mencuba dadah

Imej diri positif dan jati diri yang kukuh boleh menjadi benteng menyelamatkan pelajar daripada dadah

Imej diri negatif serta jati diri yang rapuh menjadikan pelajar mudah terpengaruh dengan rakan sebaya yang mengambil dadah

Imej diri memainkan peranan yang amat penting dalam pemilihan kawan

Pelajar yang memiliki imej diri negatif akan mudah berkawan dengan pelajar yang memiliki imej diri yang sama

Sebaliknya pelajar yang memiliki imej diri positif akan tertarik untuk berkawan dan bergaul dgn pelajar yg memilki imej diri positif

Seperti kata pepatah, mencegah itu lebih baik daripada mengubati

Untuk mencegah anak-anak daripada dadah, ibubapa disarankan agar menggunakan ketajaman lidah mereka untuk membina imej diri positif anak-anak sejak dari kecil.

Ini kerana kata-kata yang keluar dari mulut ibubapa sangat berpengaruh dalam membentuk imej diri anak-anak

Kini terdapat Teknologi Minda terkini iaitu MOTS yang boleh mengubah imej diri negatif anak-anak menjadi positif. Ia mudah digunakan dan kesannya pantas. MOTS juga boleh mengukuhkan jati diri anak-anak dengan hanya menonton video MOTS. 

Info Lanjut MOTS, layari

http://www.superneuron.my/

Ramai Yang Tak Tahu Air Liur Boleh Buat Anak Jadi Sihat Dan Bijak

Ramai Yang Tak Tahu Air Liur Boleh Buat Anak Jadi Sihat Dan Bijak

YA ALLAH BUDAK BERTUAH NI!
KENAPA KAMU SIRAM ANAK-ANAK AYAM TU!!!!

Jerit Mak Minah kepada anak bongsunya Shalihin.

Kenapa orang dulu-dulu kalau marah anak-anak suka sebut perkataan BERTUAH?

Rupa-rupanya, berdasarkan ilmu Psikologi dan Neurosains, manusia akan bertindak berdasarkan Imej Diri

Kalau imej dirinya positif maka sikap, perbuatan dan hasilnya akan positif dan begitulah sebaliknya.

Sebab itu penting sangat-sangat mak ayah jaga lidah tu!

Cikgu-Cikgu kat tadika dan sekolah pun…hati-hati dgn lidahmu

Lidah memang sangat tajam. Seperti kata Imam Ghazali kepada anak muridnya “Yang paling tajam di Dunia ini ialah lidah”

Lidah makayah boleh buat anak jadi sihat dan boleh buat anak jatuh sakit!

Seorang anak boleh jadi baik, rajin, bijak dan cemerlang dalam pelajaran asbab lidah

Seorang anak boleh jadi degil, nakal, lemah matematik dan corot dalam kelas asbab lidah

Fasa paling kritikal untuk sangat berhati-hati dengan lidah ialah fasa *Golden Ages* iaitu ketika anak berusia antara 0 hingga 7 tahun

Kenapa? Sebab dalam fasa ini, budak tu belum berakal

Dalam bahasa sainsnya, conscious mind budak tu belum terbentuk lagi. Maksudnya otak dia belum ada Filter. Maka apa sahaja yg dikata pada budak tu, 100% akan masuk tanpa tapisan, terus terbenam dalam Subconscious Mind anak. Masuk terus dlm operating sistem anak tu

Jadi…
Jadi…
Jadinya…

Wahai para ibubapa dan para pendidik, gunakan ketajaman lidahmu itu untuk mencantikkan imej diri anak-anakmu dan anak-anak muridmu

Kerana imej diri yg cantik akan melahirkan sikap, perangai, tabiat perbuatan dan hasil yg cantik

Kini ada Teknologi Minda Terkini iaitu MOTS yang boleh mengubah imej diri anak dgn mudah dan pantas

Semudah bagi anak tonton video. Selesai menonton, Imej diri negatif terus bertukar jadi positif!

Info Lanjut MOTS, layari

http://www.superneuron.my/

Tips Nak Anak Mudah Dengar Kata. Suruh Sekali Terus Buat

Tips Nak Anak Mudah Dengar Kata. Suruh Sekali Terus Buat

“Masalah anak saya susah bangun pagi. Alhamdulillah, selepas guna teknik ni anak dah mudah bangun. Kejut sekali jer”

(Pn Faridah, Ampang KL)

Ramai mak ayah tahu atau pernah dengar teknik ni tapi tak ramai yg percaya dan buat.

Teknik ni sebenarnya mudah je. Amalkan waktu malam sebelum anak tidur.

Caranya? Waktu anak tengah mamai nak tidur tu, bisikkan di telinganya kata-kata yg anda nak dia jadi dan buat

Cthnya: “Abg anak mama yg rajin solat. Masuk waktu terus solat”

Waktu tengah mamai tu, otak dia berada pada alpha state

Pada state alpha ni, *pintu* yg memisahkan antara *minda sedar dan minda bawah sedar* akan terbuka.

Jadi…kata-kata yg anda bisikkan tadi dapat *masuk dan meresap* ke dalam minda bawah sedar yg merupakan OPERATING SYSTEM diri anak anda

Bila kata-kata tadi berjaya masuk dan meresap ke dlm minda bawah sedar, secara automatik ia akan mengubah sikap, perangai dan tindakan anak tanpa dia sedar

Cubalah ! InsyaAllah anda boleh nampak hasilnya dalam masa yg singkat

Tapi Jika anda nak teknik yg lagi power, anda boleh cuba Teknologi Minda Terkini iaitu MOTS

MOTS akan transform anak jadi cemerlang dlm masa yg singkat.

MOTS sesuai utk ibubapa yg sibuk. Hanya perlu bg anak tonton MOTS.

Info Lanjut MOTS, layari

http://www.superneuron.my/

Ada Apa Dalam Ikan Sampai Doktor Ini Sanggup Tak Makan?

Ada Apa Pada Dalam Ikan Sampai Doktor Ini Sanggup Tak Makan Ikan?

Rupanya Tun Doktor Mahathir memang tak makan ikan sejak kecil (kecuali ikan bilis dan ikan masin).

.
.
.
Sebenarnya bukan sebab ikan tak bagus tapi sebab minda beliau telah diprogram sejak kecil untuk tidak suka pada ikan.

.
.
Begitu mudah minda beliau diprogramkan dgn tiga perkataan sahaja iaitu

🔴IKAN 🔴ADA 🔴CACING
.
.
Ya, inilah tiga perkataan yang keluar drpd mulut ibunya yang menjadikan Tun M langsung tak makan ikan sepanjang hidupnya.

==>Inilah yg dinamakan MIND PROGRAMMING.

Sebenarnya bukan Tun M sahaja yang diprogramkan sejak kecil. Ramai anak-anak yang kurang menyerlah, kurang cemerlang dalam pelajaran, mereka juga telah diprogram dengan perkataan dan ayat negatif ketika kecil, terutamanya ketika GOLDEN AGES iaitu antara umur 0-7 tahun
.
.

Programming yang negatif terbukti menyekat potensi sebenar anak-anak untuk menyerlah dan cemerlang.
.
.
Kini dengan penemuan Teknologi Minda Terkini iaitu MOTS, ibubapa boleh ‘Reprogram’ minda anak dgn mudah dan pantas secara online.
.
.
Sesungguhnya kecemerlangan anak-anak dalam pelajaran dan kehidupan bermula daripada Minda Yang Positif.
Klik Untuk Info lanjut mengenai MOTS.
www.superneuron.my

Apakah Yang Bakal Terjadi Kalau Rambut Tidak Dipotong?

Apakah Yang Bakal Terjadi Kalau Rambut Tidak Dipotong?

Seorang warga emas berusia 92 tahun dari Vietnam sanggup tak potong rambutnya selama 80 tahun dan beliau memiliki rambut sepanjang lima meter.

Beliau sanggup berbuat demikian kerana percaya jika rambutnya dipotong, beliau akan mati.

Nampak tak betapa besarnya peranan Kepercayaan dalam diri? Kepercayaan akan menentukan tindakan, tindakan menentukan hasil

Bagaimana Untuk ubah Chien supaya memotong rambutnya? UBAHLAH APA YANG DIA PERCAYA

Cuba perhatikan pula anak-anak kita. Anak yang malas belajar, selalu tak fokus dan cepat putus asa ialah anak-anak yang memiliki kepercayaan dan imej diri yg negatif seperti
“aku tak pandai”

Kepercayaan dan imej diri yg positif sangat penting kerana anak-anak bertindak berdasarkan imej diri mereka

Jika kita nak mengubah sikap anak yang malas jadi rajin dan sebagainya, perkara penting yang perlu kita buat ialah UBAH APA YANG DIA PERCAYA TENTANG DIRINYA

Kini Dengan Penemuan Teknologi Minda Terkini iaitu MOTS, Kepercayaan dan imej diri negatif anak-anak boleh diubah jadi positif dengan mudah dalam masa yang singkat menggunakan MOTS.

MOTS blh didapati dan digunakan secara Online

 

Info lanjut klik link di bawah

www.superneuron.my

Tahu Macam Mana Wan Emir Memikat Hati Mira Filzah?

Tahu Macam Mana Wan Emir Memikat Hati Mira Filzah?

mfmirafilzah

Emir DM Mira melalui instagram, tapi Mira tak layan. Ya lah mesti beribu DM masuk setiap hari, Mira Filzahkan! Lepas tu Emir DM pula Mak Mira. Baru jalan! Mereka pun berkenalan suka sama suka tapi Mira yang start dulu bagitau Emir untuk berkahwin! Terkejutkan?!

Dalam ramai lelaki yg minat Mira Filzah, mungkin Wan Emir je yg berani untuk ‘take action’ walaupun dalam hatinya dia pun tak sangka yg Mira Filzah akan sukakan dia.

Hakikatnya dalam dunia ni mmg ramai yg nak sesuatu, tapi berapa ramai yg berani utk ambil tindakan?

Ramai ibubapa yg runsing dgn anak yg kaki game, siang malam asyik dgn game je!

Berapa ramai mak ayah yg risau dan kecewa dgn pelajaran anak-anak, nak anak dpt keputusan cemerlang, nak anak dgr kata, jaga solat…

Tapi hanya sekadar nak! TAK ADA TINDAKAN PUN.

Tapi tidak pada Puan Yati dari Bangi. Ketika risau dgn keputusan anaknya yg selalu dpt D dan E Matematik, beliau terus ambil TINDAKAN PANTAS!

Hasilnya, dlm masa 30 hari je, gred Math anaknya NAIK kepada gred B!

Apa formula yg Puan Yati gunakan utk bantu anaknya?

Beliau menggunakan Formula MOTS. Teknologi Minda Terkini untuk bantu ubah anak dengan pantas!

Info Lanjut MOTS, layari

http://www.superneuron.my/

Kredit gambar: IG, @mfmirafilzah

PUNCA SEBENAR ANAK JADI NEGATIF

PUNCA SEBENAR ANAK JADI NEGATIF

Jgn biarkan benda ini terus meracun potensi anak-anak kita. Ramai yg tak tahu dan tak sedar sebab benda ini halus, tak nampak dgn mata kasar.

Ini Kes Sebenar
————————-
Faiz dapat gred D dan E subjek Sains dan Matematik Upsrnya. Selepas menerima keputusan Upsr, secara fitrahnya otak manusia akan buat dua perkara ini:
1. Mencari makna
2. Membuat kesimpulan

Berikut adalah makna & kesimpulan yg Faiz buat (bdsrkan keputusan Upsr nya)

a) Aku tak pandai
b) Otak aku tak hebat macam kawan-kawan yg dapat 6A

MAKNA & KESIMPULAN ini TIDAK BENAR dan BAHAYA pada Faiz!

Sebenarnya Faiz dpt D dan E bukan sebab dia tak pandai, bukan sebab otaknya tak hebat! Atau bukan sebab dia ditakdirkan tak pandai. Tapi sebab sel-sel otak yg proses subjek matematik dan sains banyak yg belum berhubung. Corak jaringan & ikatan di antara neuronnya masih sedikit, masih longgar dan tidak kuat

Ini kerana Faiz selalu tak fokus dlm kelas, malas belajar, malas ulangkaji dan buat latihan. Kerja rumah pun selalu tak siap.Faktor-faktor ini menyebabkan tahap kefahaman, kemahiran dan penguasaan matematik dan sains Faiz masih longgar dan lemah.

Sebab tu masa dlm dewan peperiksaan Faiz banyak buat silap. Bila byk silap banyaklah markah kena potong. Sebab tu Faiz hanya mampu dpt D & E

INILAH FAKTA SEBENAR YANG FAIZ TAK TAHU!

Tapi dgn makna dan kesimpulan yg salah tadi, tanpa disedari Faiz telah membina LIMITING BELIEF dlm dirinya. Dan limiting belief inilah yg MENGUBAH FITRAH Faiz. Jadikan Faiz tak yakin pada diri, malas, tak minat belajar, tak fokus dan asyik buang masa main game, henfon dan buat benda-benda tak berfaedah

Bayangkan kalau Faiz terus bawa limiting belief ini ke sekolah menengah. Bayangkan masa depan Faiz kalau kepercayaan, sikap, perangai, tabiat dan tindakan negatif Faiz tidak diubah.

Kesian Faiz. Dia sebenarnya budak yg hebat dan pandai . Tapi sebab tak tahu, tak faham tentang potensinya Faiz jadi macam tu. Akhirnya, Potensi genius Faiz akan mati dan dibazirkan begitu saja.

Limiting belief ni adalah “Pembunuh Senyap Yang Handal”. Ia seperti mentacap jarum terus ke jantung seekor gajah. Senyap tak berbunyi tapi seekor gajah boleh tumbang dan mati.

Sekarang nampak kan?

BETAPA PENTING nya ibubapa BUAT SESUATU untuk selamatkan anak-anak. Jadi,apa yang boleh kita buat, apa pilihan kita yang ada?

Salah satu cara mudah dan cepat ubah anak ialah guna teknik “Rawat Hati, Reset Otak dan Reporgram Minda”. Teknik ini penting untuk cabut dan buang limiting belief yang berakar dalam minda bawah sedar anak. Buang dan gantikan dengan “Empowering Belief” yang boleh terus ubah kepercayaan, sikap, tabiat, perangai dan tindakan negatif anak kita.

Dengan Empowering Belief, keputusan peperiksaan yg tidak cemerlang TIDAK LAGI MAMPU MERACUN potensi sebenar anak-anak. Sebaliknya,keputusan tak cemerlang tu menjadi api pembakar semangat utk berusaha lebih gigih, tak mudah putus asa dan bersungguh-sungguh utk buktikan mereka juga mampu cemerlang dan capai impian mereka

Limiting Belief ni memang jahat. Ia racun yg membunuh potensi jutaan anak-anak yang fitrahnya mmg dah hebat.

Memetik kata Pakar Psikologi dan Pengasas Accelerated Learning, Dr Georgi Lozanov. “All children are born with the potential for genius. However, the process of growing up, many have been DE-GENIUSED by negative societal norm suggestions”

Ibubapa yang anak-anak ada masalah macam ni kena bertindak segera sebelum keadaan jadi lebih parah. Jgn disebabkan sikap ambil mudah dan suka bertangguh menyebabkan masa depan anak kita jadi kelam.
Jangan sampai kealpaan kita menyusahkan diri sendiri bila bila tua nanti. Jgn sampai hari tua kita nanti diselubungi rasa bersalah yang tak sudah. Seperti kata pepatah Melayu, Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

Teknik Rawat Hati, Reset Otak dan Reprogram Minda kini boleh didapati secara online. Teknik ini dikenali sebagai Motivasi Online Teknik Superneuron (MOTS). Teknik proven success ini telah bantu lebih dua puluh dua ribu pelajar sekolah rendah dan menengah yang lemah dalam pelajaran.

Antara murid yang berjaya dibantu ialah Adik Nurzara, calon Upsr dari Bangi. Nurzara berubah dari Gred E Matematik kepada B dalam masa tiga puluh hari. Elis, calon Spm dr Taiping juga berjaya dibantu. Bygkan drpd tak pernah lulus matematik sejak tingkatan satu, Elis berjaya dpt kredit Math selepas guna teknik ini. Kalau mereka boleh, mengapa anda kita tidak?

Maklumat lanjut, sila tekan link di bawah⬇️⬇️

KLIK DISINI

Misi Mencari Peta Agung

MISI MENCARI PETA AGUNG Alhamdulillah, semasa artikel ini ditulis , misi ni sudah sampai ke siri yg ke 10 Idea ini tercetus semasa PKP.

Semasa dan selepas PKP ramai orang mengalami kesusahan akibat sumber pendapatan yg terjejas teruk Tidak terkecuali, bisnes kami di Superneuron juga terjejas teruk sehingga berbulan langsung tidak ada pendapatan.

Ketika ramai yg susah hati dan merungut menyalahkan keadaan, saya terfikir tentang Penolong sebenar iaitu Allah SWT Jadi sy mendapat idea utk buat sesuatu yg agak luarbiasa yg Allah suka iaitu menyampaikan dakwah dgn cara yg saya mampu buat.

Maka tercetuslah idea MMPA ini. Alhamdulillah bermula dgn sebuah Al Quran…kini sudah sampai ke misi yg ke 10 Dlm MMPA ini kami akan terjah anak-anak di rumah, sampaikan mesej Quran dan hujungnya kami hadiahkan secara personal senaskah Al Quran Tawjid dan terjemahan.

Cikgu Kamil tawar motivasi percuma pelajar atas talian

SHAH ALAM – Lebih dua minggu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan di Malaysia susulan penularan wabak koronavirus (Covid-19), pelbagai bantuan dan sumbangan dihulurkan dalam pelbagai bentuk bagi membantu ramai pihak khususnya pasukan barisan hadapan dan mereka yang terjejas akibat PKP.

Bagaimanapun, berbeza dengan Pengasas Superneuron, Mohd Kamil Idris atau lebih dikenali sebagai Cikgu Kamil, 44, beliau mengambil inisiatif memberikan sokongan motivasi pendidikan berikutan pelajar-pelajar tidak dapat ke sekolah, apatah lagi apabila segelintir mereka tiada dorongan untuk membuat ulang kaji atau latihan sendiri di rumah.

Melalui inisiatif itu, Cikgu Kamil melakukan khidmat masyarakat Superneuron Covid-19 dengan menyediakan platform Motivasi Online Teknik Superneuron (MOTS) secara percuma kepada semua pelajar sehingga 30 April ini yang menyasarkan anak-anak berusia 8 tahun ke atas dan juga sesuai untuk ibu bapa.

“MOTS ini menyediakan motivasi dalam bentuk video bertajuk Software Minda Superneuron berdurasi dua jam yang mengandungi 10 bahagian termasuk soalan.

“Kandungannya menekankan motivasi untuk mendorong seseorang pelajar itu memecahkan tembok penghalang dalam diri, membuang sikap negatif dan percaya mereka juga boleh berjaya jika mempunyai keazaman tinggi,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian hari ini.

Beliau berkata, kandungan dalam MOTS ini juga sudah melalui penyelidikan & pembangunan (R&D) selama tujuh tahun dan ia juga sudah menunjukkan keberkesanan.

“Lebih 22,000 murid sebelum ini sudah memperoleh manfaat daripada teknik ini dan memberi maklum balas positif selepas mereka menghabiskan kesemua bahagian/topik dalam MOTS, malah mereka juga menunjukkan perkembangan lebih baik dalam pelajaran,” katanya.

Katanya, dengan akses motivasi secara percuma yang diberikan itu, beliau berharap ibu bapa dapat memanfaatkan peluang tersebut untuk anak-anak mereka.

Bagaimanapun katanya, pihaknya akan membuat saringan ringkas dengan bertanyakan soalan asas berkaitan kepada ibu bapa sebelum akses kepada MOTS diberikan.

Dalam pada itu, Mohd Kamil turut menyeru sesiapa sahaja yang mempunyai kemahiran tertentu untuk memanfaatkan dengan memberikan semula kepada masyarakat khususnya dalam tempoh kritikal ini.

“Memberi bantuan dan sumbangan bukan terhad kepada bentuk duit dan barangan tetapi dalam pelbagai cara termasuk kemahiran dan ilmu.

“Saya tak dapat bantu melalui duit tapi saya cuba bantu melalui kemahiran yang saya miliki dengan cara ini,” katanya.

Kisah Budak Corot Skor Matematik Spm

Kisah Budak Corot Skor Matematik Spm

Mungkin sebab dilahirkan dalam persekitaran yg tidak menyokong utk cemerlang matematik menjadikan dirinya selalu memandang rendah dgn kemampuan diri sendiri.

Perjalanan corot matematiknya bermula di tingkatan satu SMK Toh Johan Trong Taiping Perak.

Elis tak minat, tak enjoy, tak pernah lulus matematik masa di tingkatan satu. Programming negatif “aku tak pandai math” yg tertanam dlm minda Elis sejak kecil menyebabkan potensi matematiknya terkunci ketat dlm diri.

Pengalaman gagal matematik sejak tingkatan satu mengukuhkan lagi programming negatif tadi sehingga menyebabkan nasib malang Elis berlarutan sehingga ke tingkatan lima. Mujurlah di awal tahun pihak sekolahnya mengadakan sebuah program motivasi “Berani Berubah” anjuran unit Kaunseling.

Tindakan berani pihak sekolah mengadakan program susulan intensif “Rawat Hati Reprogram Minda” khas buat calon Spm benar-benar memberi cahaya dan harapan baru kdp Elis dan teman-teman yg senasib.

Selepas sesi rawatan, jelas terpancar cahaya harapan baru di wajah Elis dan kawan-kawannya. Mereka mula menunjukkan perubahan aneh yg belum pernah terjadi sebelumnya. Masing-masing sudah mula percaya dgn potensi diri mereka. Potensi diri yg terkunci selama beberapa tahun sudah mula terbuka sedikit demi sedikit umpama biji benih yg baru mula mengeluarkan tunasnya.

Elis semakin rajin dan bersungguh-sungguh belajar dan mengulangkaji pelajaran matematik. Kegagalan demi kegagalan ditempuhinya utk memahami konsep asas matematik bagi setiap topik.

Memang bukan kerja mudah sebab Elis dah banyak ketinggalan terutamanya topik-topik lama masa di tingkatan satu sampai empat. Bukan mudah bagi Elis utk menghadapinya. Namun dgn Programming baru yg ditanam dlm diri Elis menjadikan dirinya seorang yg kuat dlm mempercayai potensi diri sendiri.

Elis pantang mengalah, tidak seperti sebelumnya. Walaupun terus berhadapan dgn kekeliruan, stress dan tertekan utk memahamkan topik-topik matematik, Elis tak patah semangat dan terus komited dlm berusaha.

Selepas beberapa bulan, Elis mula menunjukkan perubahan result yg luarbiasa. Daripada tak pernah lulus matematik sejak tingkatan satu, Elis berjaya cipta sejarah pertama utk dirinya. Walaupun sekadar dpt cukup-cukup makan, namun Elis semakin percaya dgn kemampuan matematiknya.

Beliau semakin teruja dan bersemangat utk terus berusaha. Benarlah kata pepatah, “jika tidak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya”

Semasa ujian percubaan SPM, prestasi matematik Elis semakin naik walaupun tidak sebaik yg diharapkan. Namun Elis bertambah ghairah dgn matematik. Semakin minat dan enjoy buat matematik. Hubungan dgn guru matematik dan rakan-rakan study grup matematik juga bertambah erat dan mesra.

Mereka sering berjumpa, bertanya dan study matematik bersama.

Dipendekkan cerita, ketika hari keputusan SPM 2018 diumumkan, Elis menangis dalam gembira kerana usaha kerasnya selama ini membuahkan hasil. Elis berjaya mengubah nasibnya drpd corot matematik dan berjaya dpt kredit matematik dlm Spm!

Dengan menggenggam erat Kredit Matematik Spm, perjalanan Elis utk melanjutkan pelajaran di peringkat yg lebih tinggi di dalam bidang yg diminati akan menjadi mudah. Semoga Elis berjaya mencapai kerjaya impiannya dan mampu terbang tinggi dalam kerjaya dan kehidupan.

Kredit:
CIKGU KAMIL
Superneuron

www.superneuron.com.my