Select Page

PUNCA SEBENAR ANAK JADI NEGATIF


Jgn biarkan benda ini terus meracun potensi anak-anak kita. Ramai yg tak tahu dan tak sedar sebab benda ini halus, tak nampak dgn mata kasar.

Ini Kes Sebenar
————————-
Faiz dapat gred D dan E subjek Sains dan Matematik Upsrnya. Selepas menerima keputusan Upsr, secara fitrahnya otak manusia akan buat dua perkara ini:
1. Mencari makna
2. Membuat kesimpulan

Berikut adalah makna & kesimpulan yg Faiz buat (bdsrkan keputusan Upsr nya)

a) Aku tak pandai
b) Otak aku tak hebat macam kawan-kawan yg dapat 6A

MAKNA & KESIMPULAN ini TIDAK BENAR dan BAHAYA pada Faiz!

Sebenarnya Faiz dpt D dan E bukan sebab dia tak pandai, bukan sebab otaknya tak hebat! Atau bukan sebab dia ditakdirkan tak pandai. Tapi sebab sel-sel otak yg proses subjek matematik dan sains banyak yg belum berhubung. Corak jaringan & ikatan di antara neuronnya masih sedikit, masih longgar dan tidak kuat

Ini kerana Faiz selalu tak fokus dlm kelas, malas belajar, malas ulangkaji dan buat latihan. Kerja rumah pun selalu tak siap.Faktor-faktor ini menyebabkan tahap kefahaman, kemahiran dan penguasaan matematik dan sains Faiz masih longgar dan lemah.

Sebab tu masa dlm dewan peperiksaan Faiz banyak buat silap. Bila byk silap banyaklah markah kena potong. Sebab tu Faiz hanya mampu dpt D & E

INILAH FAKTA SEBENAR YANG FAIZ TAK TAHU!

Tapi dgn makna dan kesimpulan yg salah tadi, tanpa disedari Faiz telah membina LIMITING BELIEF dlm dirinya. Dan limiting belief inilah yg MENGUBAH FITRAH Faiz. Jadikan Faiz tak yakin pada diri, malas, tak minat belajar, tak fokus dan asyik buang masa main game, henfon dan buat benda-benda tak berfaedah

Bayangkan kalau Faiz terus bawa limiting belief ini ke sekolah menengah. Bayangkan masa depan Faiz kalau kepercayaan, sikap, perangai, tabiat dan tindakan negatif Faiz tidak diubah.

Kesian Faiz. Dia sebenarnya budak yg hebat dan pandai . Tapi sebab tak tahu, tak faham tentang potensinya Faiz jadi macam tu. Akhirnya, Potensi genius Faiz akan mati dan dibazirkan begitu saja.

Limiting belief ni adalah “Pembunuh Senyap Yang Handal”. Ia seperti mentacap jarum terus ke jantung seekor gajah. Senyap tak berbunyi tapi seekor gajah boleh tumbang dan mati.

Sekarang nampak kan?

BETAPA PENTING nya ibubapa BUAT SESUATU untuk selamatkan anak-anak. Jadi,apa yang boleh kita buat, apa pilihan kita yang ada?

Salah satu cara mudah dan cepat ubah anak ialah guna teknik “Rawat Hati, Reset Otak dan Reporgram Minda”. Teknik ini penting untuk cabut dan buang limiting belief yang berakar dalam minda bawah sedar anak. Buang dan gantikan dengan “Empowering Belief” yang boleh terus ubah kepercayaan, sikap, tabiat, perangai dan tindakan negatif anak kita.

Dengan Empowering Belief, keputusan peperiksaan yg tidak cemerlang TIDAK LAGI MAMPU MERACUN potensi sebenar anak-anak. Sebaliknya,keputusan tak cemerlang tu menjadi api pembakar semangat utk berusaha lebih gigih, tak mudah putus asa dan bersungguh-sungguh utk buktikan mereka juga mampu cemerlang dan capai impian mereka

Limiting Belief ni memang jahat. Ia racun yg membunuh potensi jutaan anak-anak yang fitrahnya mmg dah hebat.

Memetik kata Pakar Psikologi dan Pengasas Accelerated Learning, Dr Georgi Lozanov. “All children are born with the potential for genius. However, the process of growing up, many have been DE-GENIUSED by negative societal norm suggestions”

Ibubapa yang anak-anak ada masalah macam ni kena bertindak segera sebelum keadaan jadi lebih parah. Jgn disebabkan sikap ambil mudah dan suka bertangguh menyebabkan masa depan anak kita jadi kelam.
Jangan sampai kealpaan kita menyusahkan diri sendiri bila bila tua nanti. Jgn sampai hari tua kita nanti diselubungi rasa bersalah yang tak sudah. Seperti kata pepatah Melayu, Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

Teknik Rawat Hati, Reset Otak dan Reprogram Minda kini boleh didapati secara online. Teknik ini dikenali sebagai Motivasi Online Teknik Superneuron (MOTS). Teknik proven success ini telah bantu lebih dua puluh dua ribu pelajar sekolah rendah dan menengah yang lemah dalam pelajaran.

Antara murid yang berjaya dibantu ialah Adik Nurzara, calon Upsr dari Bangi. Nurzara berubah dari Gred E Matematik kepada B dalam masa tiga puluh hari. Elis, calon Spm dr Taiping juga berjaya dibantu. Bygkan drpd tak pernah lulus matematik sejak tingkatan satu, Elis berjaya dpt kredit Math selepas guna teknik ini. Kalau mereka boleh, mengapa anda kita tidak?

Maklumat lanjut, sila tekan link di bawah⬇️⬇️

KLIK DISINI